Still til valg!

13 februar skal Oslo MDG avholde sitt Årsmøte og velge nytt fylkesstyre, valgkomite og nominasjonskomite. Vi håper å få med deg på laget!

October 15, 2015

Om du har lyst til å drive politikken fremover, organisere ting eller bestemme hvem som skal stå på toppen av Stortingsvalgslisten 2017 er tiden inne for å melde sin interesse! Under finner du mer utfyllende informasjon om fylkesstyret og de ulike komiteene, samt kontaktinformasjon og link til skjema for å melde din interesse.

Fylkesstyret
Fylkesstyret forvalter organisasjonen mellom årsmøtene og har ansvar for alt som skjer i Oslo MDG. I fylkesstyret vil du kunne bryne deg på veldig mange forskjellige oppgaver, alt fra oppfølging av lokallag, internkommunikasjon med medlemmene, arbeid med sosiale medier og nettsider, oppfølging av folkevalgte, budsjettarbeid, organisering av fester og faglige arrangement. Styret bestemmer stort sett selv hva som skal gjøres så her vil det være mulig å bidra med akkurat det du har lyst til!

Som medlem av fylkesstyret vil du få masse ansvar, men du må også forplikte deg til å bruke en del tid på arbeidet gjennom hele året.

Nominasjonskomiteen
Nominasjonskomiteens to oppgaver i året som kommer er å innstille på stortingsvalglista til valget i 2017 og ny valgkomite til Årsmøtet i 2017. Her trengs det folk som kan arbeide gjennom hele året, og gjerne folk som har erfaring fra å gjennomføre intervjuer, men også folk som har god organisasjonsforståelse og et bredt nettverk i organisasjonen.

Valgkomite
Valgkomiteen har ansvar for å innstille på ny nominasjonskomite og nytt fylkesstyre til Årsmøtet 2017, samt eventuelle suppleringsvalg gjennom hele året. Her trengs det folk som har anledning til å jobbe gjennom høsten og vinteren, gjerne folk som har erfaring i gjennomføre intervjuer med et bredt nettverk i organisasjonen.

Dersom noe av dette høres interessant ut ta kontakt med valgkomiteen på valgkomoslo@googlegroups.com eller nominasjonskomiteen på une-aina.bastholm@stortinget.no.

Ønsker du å stille til valg, eller spille inn folk som valgkomiteen eller nominasjonskomiteen burde snakke med fyll ut dette skjemaet.

Frist: snarest!

Foto: Monica Løvdahl