Fotocredit: Chris Aadland

Vil du være med på å få Lan, Rasmus og Sigrid inn på Stortinget?

Vi har gjort Oslo bedre for mennesker og miljø siden 2015. Nå kan du bli med på teamet som skal få Lan Marie Berg, Rasmus Hansson, Sigrid Z. Heiberg inn på Stortinget fra Oslo, sammen med en stor grønn gruppe fra hele landet!

18. februar 2021

Vi søker etter dyktige folk til flere ulike stillinger som valgkamprådgivere, og en kommunikasjonsrådgiver til Oslo MDG på rådhuset. Du vil være sentral i planlegging og gjennomføring av tidenes grønne valgkamp, og bidra til at MDG kommer inn på Stortinget med en stor gruppe for å endre norsk politikk for alltid. Du vil jobbe tett på Lan, Rasmus og resten av MDG-laget i Oslo og nasjonalt, enten det er gjennom mobilisering av frivillige til titusenvis av velgermøter, eller medie- og kampanjearbeid.

Vi kan tilby stillinger som valgkamprådgiver i 50-100 % ut september. Sammensetning av arbeidsoppgaver, stillingsprosent, oppstart og lengde på engasjementet kan tilpasses, basert på kandidatens egne ønsker og øvrig kompetanse i valgkampteamet. Ved et godt valg åpner det seg muligheter for flere spennende jobbmuligheter i MDG. Kommunikasjonsrådgiverstillingen er ut 2021, med mulighet for forlengelse.

Arbeidsoppgaver valgkamprådgivere:

• Skrive tekst og utforme budskap til valgkampaviser og annet materiell
  • Mobilisering av medlemmer og frivillige til valgkampaktiviteter, internkommunikasjon, og organisering av aktiviteter og events
  • Medierådgivning og politisk rådgivning, som å forberede utspill, og ha kontakt med media, bistå første- og andrekandidat mm.
  • Innholdsproduksjon til alle digitale kanaler, spesielt Instagram, Facebook og Oslo MDGs nettsider.

Arbeidsoppgaver kommunikasjonsrådgiver:

• Budskapsutforming og tekstproduksjon til leserinnlegg, taler, nettsaker mm.
  • Profilering av våre politikere og toppkandidater i tradisjonelle og sosiale medier.
  • Koordinering av kommunikasjonsarbeid i Oslo MDG
  • Forberede politikere til intervjuer, taler og debatter.
  • Kampanje. Både planlegging, produksjon og gjennomføring.

Vi søker kandidater som kan krysse av for mye av dette:

• Er selvgående, initiativrik og strukturert
  • Har interesse for eller erfaring fra politikk
  • Forstår seg på frivillighet
  • Har svært god skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • Trives i et hektisk arbeidsmiljø
  • Deler MDGs verdigrunnlag og forstår det grønne politiske prosjektet
  • Har spisskompetanse på tekst- og innholdsproduksjon, spesielt for sosiale medier
  • Erfaring og/eller utdannelse innen journalistikk og kommunikasjonsfag
  • Har kompetanse eller erfaring fra foto og video

Minoriteter og personer med funksjonsnedsettelse oppfordres særlig til å søke. Søknadsfrist: 21. februar. Søknader vurderes fortløpende, og aktuelle kandidater vil bli kontaktet for intervju. Lønn etter avtale.

Hvis du har spørsmål om stillingene, kontakt stabssjef Trine Jakobsen Rydland på tlf. 959 00 523, eller leder for MDGs valgkamp i Oslo Daniel Rees på tlf. 994 52 400.

Om Oslo MDG
Oslo MDG er Oslos tredje største politiske parti. I valget i 2019 fikk vi 15,3 % oppslutning, og sitter i byråd sammen med Ap og SV. Vi har rundt 3000 medlemmer og er en bevegelse i sterk vekst. Vår førstekandidat til stortingsvalget 2021 er Lan Marie Berg, og vi har vedtatt et mål om 16 % oppslutning i Oslo og 3 representanter.