Fotocredit:

Oslo MDG søker frivilligkoordinator

22. oktober 2018

Miljøpartiet De Grønne endrer Oslo ved å føre en klimapolitikk i tråd med Paris-avtalen og ved å føre en miljøpolitikk som virkelig prioriterer. Vi skal vinne valget også i 2019, og søker deg som vil være med å planlegge og gjennomføre en valgkamp vi aldri har sett maken til.

I valgkampen i 2015 var De Grønne et lite utfordrerparti som måtte jobbe hardt med å komme til orde og bli tatt på alvor. Nå styrer vi byen og er ansvarlig for gjennomføring av politikk som er mer ambisiøs enn de fleste trodde ville være mulig.

Vil du bidra til at De Grønne blir synlige på gater og torg? Vi søker en systematisk, sympatisk og selvgående frivilligkoordinator til valgkampsekretariatet. Din oppgave blir å samarbeide tett med lokallagene om skolering og bemanning av stands i valgkampen. Du får et stort ansvar, både for planleggingen og gjennomføringen av gatevalgkampen.

Vi kan tilby er et aktivt fylkesstyre som er har lyst til å spille deg god, en bystyregruppe som jobber hardt, og en byrådsgruppe som er ansvarlig for våre viktigste saksfelt. Det pågår en strategiprosess som fastlegger de overordnede målene, ansvarsavklaringene og linjevalgene. I dette arbeidet er det lagt vekt på at de som skal ha tunge roller også skal delta i planleggingen av gjennomføringen. Du rapporterer til leder av valgkampsekretariatet.

Vil lyser nå også ut stilling som leder av valgkampsekretariatet.

Arbeidsoppgaver
Planlegging av hvilke synlige aktiviteter De Grønne skal ha der folk ferdes i valgkampen, og gjennomføringen av planene. Dette inkluderer blant annet skoleringsaktiviteter og stands, og arbeid med en sunn og trygg intern kultur. Samarbeid med lokallagene vil være viktig. De endelige oppgavene fastsettes i Oslo MDGs valgkampstrategi som vedtas i november, og det tas derfor forbehold om endringer.

Ønskede kvalifikasjoner

• Du har erfaring fra ledelse og organisering i frivillige organisasjoner eller andre organisasjoner.
  • Du har kjennskap til Oslo MDG eller er forberedt på å gjøre en innsats for å bli kjent med organisasjonen.

Personlige egenskaper

• Du er systematisk, sympatisk og selvgående, og du er flink med mennesker.
  • Du har evnen til å planlegge og forankre prosjekter og vurdere realismen i planer.
  • Du har evnen til å gjennomføre planer og få folk med deg i gjennomføringen.
  • Du holder hodet kaldt når det koker.

Vi tilbyr

• Stillingen har oppstart mellom februar og april og varer til 15. september. Det er ønskelig at stillingen tiltredes på timesbasis eller annen deltid i en oppstartsperiode før den går over til fulltid senest i mai. Vi ønsker å være fleksible slik at rette kandidat kan tilpasse dette med andre arbeidsgivere og forpliktelser. Arbeid på kveldstid og i helger må påregnes.
  • Arbeidssted: Oslo
  • Lønn etter avtale
  • Et hektisk og trivelig arbeidsmiljø

Om arbeidsgiver
Oslo Miljøpartiet De Grønne er et fylkeslag i Miljøpartiet De Grønne. Vi jobber for å skape et medmenneskelig samfunn i økologisk balanse. Fylkeslaget har 15 lokallag i bydelene, med egne styrer. Fylkesstyret har i dag en ansatt fylkessekretær og en kommunikasjonsrådgiver som er i delt stilling med bystyregruppa. Fylkesleder er frikjøpt en dag i uka. Fylkesstyret er et arbeidende styre.

Søknadsfrist 12. november

Spørsmål om stillingen kan rettes til Pål Thygesen (nestleder i fylkesstyret) på epost til paalthygesen@gmail.com eller på telefon 975 09 723.