Fotocredit: Oslo MDG. Styret 2017-2018. F.v.: Vegard Setrom, Hulda Holtvedt, Paul Viktor Wiker, Eva Karal, Jarle Fagerheim, Leif Ingholm, Kristine Schøyen Berdal, Kristian Vea, Ingrid Ophaug Dahl, Raisa Markov. Ikke på bildet: Einy Langmoen, Harald Nissen, Mari Amdahl Heglum

Styret i Oslo MDG 2017-18

March 12, 2017

Leder: Leif Ingholm
leif.ingholm@gmail.com, tlf: 95034482

Leif er 36 år, er utdannet byplanlegger fra NTNU og jobber til daglig som infrastrukturrådgiver for NSB. Han har vært en aktiv ildsjel i MDG, bl. a. som leder for Gamle Oslo MDG de siste to årene. Leif legger vekt på å at det skal være lav terskel og attraktivt for folk å engasjere seg i Oslo MDG, og at det være gøy å være aktiv i valgkampen.

Nestleder: Eva Karal

Eva har doktorgrad i industriell kjemi og har vært med på å starte flere selskaper, blant annet havvindfundament-selskapet Seatower AS hvor hun fortsatt er i styret. Hun har bred erfaring fra både forskning og næringsliv og har dessuten vært fagdirektør i NORAD. Hun har også vært leder for Vestre Aker MDG.

Nestleder: Jarle Fagerheim

Jarle er 27 år, har vært med i MDG i over ti år og har tidligere hatt en rekke sentrale verv, blant annet som partisekretær. Han brenner for MDG som et parti med bredt folkelig engasjement. Jarle er utdannet i matematikk og informatikk og jobber som overingeniør ved USIT (Universitetet i Oslo).

Økonomiansvarlig: Vegard Setrom
vsetrom@gmail.com tlf: 454 50 216

Vegard har vært Oslo MDGs økonomiansvarlig siden 2014 og har hatt ulike roller i partiet. Han har blant annet også bidratt med videoproduksjon for sosiale medier og teknisk gjennomføring av MDGs landsmøter. Vegard jobber ellers som ungdomsskolelærer i engelsk og samfunnsfag.

Styremedlem: Mari Heglum

Mari er 28 år, utdannet statsviter, og bor på Sagene i Oslo. Mari var frivilligkoordinator i Oslo MDG under valgkampen 2015, og jobber nå som daglig leder i UngOrg – en paraplyorganisasjon for 62 barne- og ungdomsorganisasjonene i Oslo. Mari har et stort hjerte for frivillige organisasjoner. Hun har blant annet vært aktiv i Amnesty, frivillig i Røde Kors, vært leder for Venstrealliansen, og hatt fulltidsverv som nestleder for Velferdstinget i Oslo og Akershus i 2013. Mari har også jobbet som konfirmasjonsleder i HEF, vært vitenskapelig assistent ved institutt for Statsvitenskap, og jobbet som sekretær for Forum for vitenskapsteori ved UiO.

Styremedlem: Harald Nissen
harald.nissen@oslobystyre.no – tlf 992 70 379

Harald sitter i Oslo bystyre hvor han leder kulturkomiteen og er gruppeleder for Miljøpartiet De Grønne. Han representerte MDG i Trondheim bystyre i årene 2003 – 2011. Han har vært nasjonale talsperson for MDG i tre år, og har et stort hjerte for Oslo og byens grønne fremtid. Harald er utdannet fra NTNU i Trondheim som historiker innen fagfeltet politisk og økonomisk historie i senmiddelalder og tidlig moderne tid og har drevet med undervisning og forskning. Han har lang fartstid som aktivist og tilrettelegger innenfor ulike byøkologiske prosjekter. Det mest omfattende er Svartlamoen byøkologiske forsøksprosjekt i Trondheim. Har også en mangeårig karriere som performance artist blant annet med ”The Four”.

Styremedlem: Einy Langmoen

Einy (59) har et utrettelig pågangsmot og engasjement for både global grønn politikk og lokale saker. Hun er ikke redd for å heve stemmen, men smiler til alle både solskinns- og regnværsdager. Einy er musiker av utdanning og yrke og har lang erfaring som tillitsvalgt i Musikernes Fellesorganisasjon. Hun har også tidligere vært medlem av styret.

Styremedlem: Hulda Holtvedt

Hulda (16) er leder i Oslo Grønn Ungdom og har vært med i partiet siden 2012. Hulda bor på Blindern i Oslo og går på Oslo katedralskole. Hun er Oslo Grønn Ungdoms representant i styret.

Styremedlem: Raisa Markov

Raisa (26) er et arbeidsjern uten like som alltid stiller opp når det skal tas i et tak, noe hun har bevist fra ett års innsats som vara i styret. Raisa er utadvent, god med mennesker og drar lett med folk rundt seg. Hun brenner spesielt for LGBT-spørsmål og skolepolitikk. Til daglig jobber Raisa som distributør av brettspill.

1. varamedlem: Kristian Vea

Kristian (31) er arkitekt og bydelspolitiker, og jobber særlig med grønn byutvikling og byøkologi. Han har vært aktiv i partiet siden 2013, gjennom to valgkamper og flere roller både lokalt og nasjonalt. Han leder for tiden byutviklingskomiteen på Grünerløkka. Kristian er kjent som en mann med stor arbeidskapasitet, mye pågangsmot og godt humør.

2. varamedlem: Ingrid Ophaug Dahl

Ingrid satt i styret også i forrige periode, og har dessuten solid erfaring fra bl.a. Grønn Ungdom. Hun har solid organisatorisk innsikt og vil bidra til å fortsette å utvikle MDG som organisasjon. Ingrid jobber til daglig som lærer.

3. varamedlem: Paul Viktor Wiker

Paul Viktor er gründer og innehaver av godskole.no, hvor han arbeider med endringsprosesser, konflikthåndtering og organisasjonsutvikling i skolen. Paul Viktor er god på å tenke utenfor boksen og se løsninger. Han tar nå fatt på sin tredje periode i styret.

4. varamedlem: Kristine Schøyen Berdal

Kristine har vært med i MDG siden 2013 og har bidratt frivillig på en rekke områder. Hun brenner for skolering og rekruttering og vil bidra til å gjøre MDG enda mer synlig i folks nærmiljø. Kristine er god på å dra med seg andre og å engasjere folk.