Velkommen til Bloggen!

2015 er et spesielt viktig år for De Grønne. Med  høyere oppslutning enn noen gang og mer enn 2000 medlemmer i Oslo, skal vi overbevise hovedstadens innbyggere om hvor mye bedre byen vår vil bli å leve i med mer grønn politikk.

Et av mediene vi mener gir oss en fri og uredigert stemme til å fortelle de viktige historiene, er Bloggen. Vi ønsker her å gi deg som leser et innblikk i den spennende perioden frem mot valget, at du som leser skal få en bredere forståelse av våre politiske saker og bli inspirert til gode politiske diskusjoner.

På Bloggen vil du bli bedre kjent med kandidatene, som  vil dele sitt engasjement og sine hjertesaker med deg. Lokallagene vil oppdatere oss på alt som rører seg i bydelene, og du vil få rapporter fra viktige arrangementer og begivenheter.

Tanken bak bloggen er at den skal fungere som et organisk samarbeidsprosjekt, basert på engasjement og frivillig innsats fra alle i partiet. Tips oss om de viktige politiske sakene som ditt lokallag er opptatt av. Fortell oss om medlemmer som gjør en ekstraordinær innsats i organisasjonen, og om hva som skjer i Grønn Ungdom, Grønne studenter og Grønt Kvinnenettverk. Send oss bilder og videoer fra arrangementer, og hjelp oss med å bli en levende og relevant nyhetskanal for Oslo MDG frem mot kommunevalget i september.

Er du en av de som gjerne skulle aktivisert ditt medlemskap dersom du hadde hatt tid, kan du nå gjøre en viktig og helt avgjørende innsats gjennom å dele innleggene du liker. Vi takker på forhånd for hvert eneste klikk!

Miljøpartiet De Grønne avholdt årsmøtet i Oslo i helgen 21.-22. februar. Her ble Oslo-programmet (som vi selvfølgelig skal fortelle mye mer om senere) vedtatt. Takk til Svein, Sindre og Adam som har delt noen blinkskudd med oss som ikke var tilstede.

Shoib og Torkel    Lan og Carl     tre

– Hvis vi kommer på vippen, garanterer jeg at vi vil bruke denne rollen til å få gjennomslag for så mye grønn politikk som mulig i Oslo

Torkil Vederhus, nyvalgt leder i Oslo MDG

– Jeg er veldig fornøyd med årsmøtet. Med dette programmet går vi til valg for å gjøre Oslo til et grønt fyrtårn og for å legge til rette for en smartere, varmere og miljøvennlig livsstil i byen vår.

Lan Marie Nguyen Berg, toppkandidat på Oslo-lista

– Oslolaget har gjort ferdig et program i fellesskap som jeg gleder meg til å kjempe for i valgkampen!

Shoaib Sultan, MDGs ordførerkandidat

– Kjempespennende møte til inspirasjon, vi fikk opp mye bra diskusjoner og fikk vedtatt god politikk.

Harald A. Nissen, bystyrerepresentant for MDG i Oslo

Foto: Carl Johansen