Miljøpartiet De Grønne har fått lokallag i Groruddalen

grorudgruppebilete
Fra stiftelsesmøtet, f.v.: Liv Derås Bjørnstad, Trygve Mongstad, Morten Svensson, Raymond A. K. Egge, Fredrik Arentz
Foto: Elsa-Britt Enger

Mandag 25. februar var det stiftelsesmøte for Groruddalen MDG. Miljøpartiet De Grønne (MDG) er i sterk vekst og satser på å få representasjon på Stortinget i høstens valg. MDG har etablert seg i de fleste bydeler i Oslo, og har representasjon i bydelsutvalget i fire bydeler. I bydelene i Groruddalen er det allerede rundt 100 medlemmer i MDG. Groruddalen MDG vil utvikle lokalpolitikk og bistå MDG sentralt med valgkamp i nærområdene.

-MDG er viktig for Groruddalen. Dette er et område av Oslo hvor det bor mange mennesker, og det er et satsningsområde hva gjelder byutvikling, uttaler leder for Groruddalen MDG Trygve Mongstad.

-Vi må forsikre oss om at krefter på lokalt plan får medbestemmelse i de store endringene som vil komme i denne delen av Oslo. For Groruddalen MDG er det vesentlig at byen utvikles i med bærekraft og miljø i fokus. Det vil si at det tas hensyn til beboere og nærmiljø i første rekke. Det må sikres god tilgang til miljøvennlig kollektivtransport. Gode grøntarealer, og at fotgjengere,syklister og kollektivt prioriteres foran personbiltransport og veigående varetransport.

Kontakt:
Raymond Alv K. Egge