Klassekampen: De Grønne inn på tinget

1. kandidat Rasmus Hansson og 2. kandidat Une Aina Bastholm fra Oslo ble intervjuet av Klassekampen i forbindelse med at Miljøpartiet De Grønne på siste måling er inne på Stortinget. De understreket at den viktigste skillelinjen i norsk politikk ikke går mellom rødt og blått, men grønt og grått. Rasmus Hansson, Une Aina Bastholm og Knut Falk Qvigstad, Miljøpartiet De Grønnes toppkandidater i Oslo

– Folk begynner å se at konvensjonell miljøpolitikk ikke gjør noen forskjell. Det vi foreslår er et nytt samfunnsprosjekt, sier Rasmus Hansson, førstekandidat på Miljøpartiet De Grønnes (MDG) stortingsvalgliste i Oslo.

Ramus Hansson, Une Aina Basthom, Knut Falk Qvigstad, Miljøpartiet De Grønnes toppkandidater i Oslo

De inviterer SV, Sp, Venstre og KrF til en blokkuavhengig miljøfraksjon. Responsen har så langt uteblitt.

– De andre miljøpartiene har låst seg fast i en høyre-venstre-akse som ble snekret for hundre år siden. Men den ene eller andre ideologien har ikke vist seg å løse miljøproblemene, sier Hansson.

Les resten av intervjuet hos Klassekampen.