Invitasjon til KLIMAOPPMØTE 2010 – grasrotas toppmøte – 7. Desember, Folkets hus.

Akkurat når pågår klimatoppmøte COP16 i Cancún med omkring 16000 delegater. Men det er langt til Mexico og en juridisk bindende klimaavtale. Derfor bringer vi klimakampen til deg!

Tirsdag 7. desember blir det KlimaOppmøte – grasrotas toppmøte – på Folkets Hus. Her blir det et fullspekket program i tre saler hele dagen, med spennende foredrag, debatter, stunts, aksjoner og konkurranser. Det blir også live videolink direkte fra Cancún.

Gratis-arrangementet starter kl10:00, og åpnes av LO-leder Roar Flåthen og WWFs generalsekretær Rasmus Hansson. Miljøpartiet De Grønne (MDG) bidrar til arrangementet ved å gi deg sjansen til å møte en av Europas ledende eksperter på grønn økonomi! Miriam Kennet – grunnlegger av Green Economic Institute og medlem av De Grønne i England – kommer for å snakke om hvordan vi kan bruke økonomien som er verktøy i overgangen til et fornybart samfunn i økologisk balanse på møtet Hvordan skaper vi et økonomisk paradigmeskifte (kl15:30, Møterom 4)

Parallelt med dette vil også talskvinne Hanna E. Marcussen delta på møte Krig er også krig mot klima (Kl15:30, Møterom 1).

Du finner komplett program her: http://is.gd/i0Ama

I løpet av dagen kan du også treffe Jostein Gaarder (forfatter), Arild Hermstad (Framtiden i våre hender), Truls Gulowsen (Greenpeace), Frode Fanebust (forfatter og siviløkonom), Robyn Eckersley (Statsviter og Arne Næss-gjesteprofessor) og mange, mange andre.

Stå sammen med utsatte mennesker over hele verden. Møt opp for klima på KlimaOppmøte! Hjelp oss gjerne også med å spre arrangementet til dine venner. Du finner Facebook-eventen her: http://www.facebook.com/event.php?eid=173959015947549