Grønt preg på 1. mai

Årets 1. mai feiring hadde et tettpakket grønt program.  Det startet med førstemai-frokost i valgkamplokalene på St. Olavs plass. Fra frokosten dro vi samlet til markeringen for bevaring av Ekebergsletta, som Nordstrand MDG arrangerte sammen med Simensbråten Ekeberg Arbeidersamfunn. Vår egen fylkesleder og 2. kandidat i årets stortingsvalg, Une Aina Bastholm, holdt appell. Det gjorde også leder i Oslo Ap, Jan Bøhler, og det var akrobatisk underholdning med nysirkus!

Une Aina Bastholm holder appell om viktigheten av bevaring av Ekebergsletta
Nysirkus, -akrobatisk underholdning på Ekebergsletta

I år deltok De Grønne også i det tradisjonelle 1. mai toget med en markering hvor vi fokuserte på sammenhengen mellom grønn politikk og arbeidsplasser, med hovedparolen “Framtidens industri er grønn” og en grønn flaggborg som virkelig gjorde at de grønne synliggjorde seg i markeringen.

De Grønnes hovedparole var "Framtidens industri er grønn"
De Grønnes hovedparole var “Framtidens industri er grønn”
Oslos førstekandidat Rasmus Hansson med taktfaste og grønne kamprop i 1. mai toget
Ivrige medlemmer maner til klimafokus i valgkampen i år