– Gratulerer til “hverdagshelten” Svein Lanser!

Svein Lanser, mangeårig medlem av Miljøparitet De Grønne, ble nylig tildelt hverdagshelt-prisen for 2010. Prisen går til en som har utmerket seg ekstra i sitt lokalmiljø. Denne uken fyller jubilanten også 75 år, og han avholder nyttårsfest i på torsdag 13. januar.

– Vi kan ikke annet enn å gratulere og stiller oss selvsagt helhjertet bak prisen!  Vi er meget glade for å ha hverdagshelter som Svein Lanser i partiets rekker, sier leder i Oslo MDG, Sindre Buchanan.

Akers Avis Groruddalen deler hvert år prisen – «Årets navn – hverdagshelten i Groruddalen». Det er leserne selv som forslår hvem de synes fortjener prisen. Lansers har i en årekke engarsjert seg både for Årvoll gård og Folkeakademiet i Groruddalen. Dette var avgjørende for at han gikk helt til topps i år.

– På et personlig plan, var Svein Lanser en av de første jeg stiftet bekjentskap med i Miljøpartiet De Grønne. Enkelte omtaler Svein Lanser fra Romsås som den aller siste idealist.  Jeg er sikkert på at han ikke er den siste idealisten fra De Grønnes rekker, men han er definitivt i det idealistiske toppsjiktet i partiet, uttaler Buchanan.