Premierevisning med De Grønne!

Faction Film i Trondheim har invitert Miljøpartiet De Grønne til å være partnere i lanseringen av sin lune, humoristiske og engasjerende dokumentarfilm Opprørske Oldemødre. Filmen setter søkelyset på ressursutfordringene knyttet til økonomisk vekst. Det blir førpremierer etterfulgt av paneldebatt med blant annet Rasmus Hansson og Hilde Opoku i mange av landets tettsteder og byer.

Bli med på premierevisningen i Oslo!

11/4 kl 18, Kino Victoria
Billetter

Debatten varer i omtrent to og en halv time. Det vil fortløpende bli laget Facebook-eventer og sendt ut invitasjon på e-post med mulighet for direkte kjøp av billetter, i tillegg til ordinært salg.

Om filmen
En kombinasjon av nysgjerrighet og frustrasjon driver de to nesten 90-årige damene Hinda og Shirley til å lete etter svaret på det store spørsmålet: Hvordan løser vi finanskrisen?

Shirley (90) og Hinda (84) vokste opp under den store depresjonen. De er, og har alltid vært, engasjerte i sosiale og politiske spørsmål. Den fredelige og milde Shirley har faktisk vært arrestert 12 ganger for sin aktivisme.

Den pågående finanskrisen, den globale oppvarmingen og bekymringen over oldebarnas fremtid har fått de to damene til å spørre seg: Er evig økonomisk vekst mulig?

De reise på tvers av USA i jakten på et svar, og resultatet blir en morsom, rørende og tankevekkende film som utfordrer ideen om at den eneste løsningen er å shoppe og forbruke mer. Hinda og Shirley viser oss at det aldri er for sent å engasjere seg og at hver og en av oss faktisk kan utgjøre en forskjell.

– Les mer her: http://www.mdg.no/nyheter/de-gronne-gar-til-filmen/#sthash.qxZ8rdkq.dpuf